Information om iOS 11 och Mina sidor

Om du uppdaterat din iPhone eller iPad till operativsystemet iOS 11 kan du få problem när du ska signera med ditt BankID på Mina sidor, om du använder Safari som din standardwebbläsare.

Följande problem kan uppstå vid signeringen och så här kan du lösa dem:

Publicerad:

Om du får problem att logga in eller att signera en tidrapport (ett kassakort). 

Åtgärd: Ladda ner webbläsaren Chrome via AppStore. Chrome är gratis att ladda ner.

Du får problem med att skicka in tidrapporten (den är signerad men du får ingen bekräftelse), du fastnar eller är kvar på signeringssidan. 

Åtgärd: Logga ut ur Mina sidor och logga sedan in igen ta upp kortet från "Påbörjade". Signera som vanligt och skicka in till oss. 

Du kan inte logga in, du har signerat men fastnar eller är kvar på inloggningssidan och personnumret som skrivits in är raderat. 

Åtgärd: Gå till telefonens inställningar och rensa webbhistorik från Safari. Gå in på Inställningar i telefonen. Sök fram Safari, tryck på pilen och scrolla ner till Rensa historik och webbplatsdata. Tryck på Rensa och pröva sedan att logga in på Mina sidor på nytt.

Om du skulle få upp en grå sida när du loggar in på din mobil eller din dator så har du troligtvis privatsurfing (Privat/Inprivatae/Incognito) påslagen. För att Mina sidor ska fungera korrekt behöver du logga in utan att Inprivate-surfningen är påslagen.

Uppdaterad: